Läppstift

Hej på er! Fick en kommentar för en bra stund sedan som undrade om jag kunde göra ett inlägg på hur jag applicerar mitt läppstift, så här kommer det: 
 
 
Här är allt jag använder när jag gör mina läppar. Från vänster till höger: Foundation, Bassalva för läpparna, Läppstift och läpppenna, ögonbrynspensel och till sist så använder jag den minre ändan av den sista sminkborsten.
 
 
 
 Till att börja med applicerar jag bassalvan på läpparna så att de inte är torra för då kommer inte slutresultatet bli lika glansit utan se torrt ut och det vill man ju inte.
 
 
 
När man applicerar foundation på läpparna kommer färgen i slutändan se bättre ut (mer som färgen du ser när du tittar på läppstiftet). När du applicerar läppstiftet på din egen läppfärg kommer färgen såklart se lite annorlunda ut. Detta steget kommer också göra så att färgen sitter fast lägre på läpparna.
 
 
Med hjälp av läppennan fyller jag mina läppar med pennan. 
 
 
Till sist applicerar jag läppstiftet med den mindre penseln på smikborsten (penseln för ögonskugga). Om du inte har en pensel så är det bara att applicera läppstiftet rakt på. 
 
 
* Ett extra steg som jag inte alltid gör,  men det blir en gnutta snyggare är när du med hjälp av en ögonbrpenseln tar lite foundation och förstärker kanterna runt läpparna, på detta vis är de yttre linjerna av läpparna mycket snyggare och står ut mer. 
 
Kom ihåg att kolla till slut att det inte hamnat mycket läppstift på inre sidan av läpparna, du vill ju inte gå runt med röda fläckar på tänderna hela dagen! 
 
 
Så det var inlägget om hur jag gör när jag applicerar läppstift, Hoppas ni hade någon hjälp av inlägget.
 
♥ Iisa
 
 

Comments ♥
Postat av: Oslofru

Så fint! <3

Svar: tack 😊
Iisa Smeds

2015-01-10 @ 19:16:09 / URL: http://www.oslofru.com

Comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail adress: (publiceras ej)

URL/Blog/Website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0