Nya kläder

tröja med krage - stradovarius // Topp - Zara // Tröja - Kommer inte ihåg, från ett köpcentrum.

Jag köpte också en mörkblå, vit randig långärmad från Zara men den är i tvätten så kunde inte ta bilder med den. Gillar verkligen alla plagg jag köpte, tycker om när toppen har läder på banden och så tycker jag om det sista plagget, färgmässigt. Alla dessa plagg är basplagg så jag tror jag kommer använda dem en hel del!

MATEN ♥

Ovanför har ni en del av den mumsiga maten jag åt i Spaninen.

Idag har jag varit till skolan första gången på en bra stund eftersom jag varit sjuk. Trevligt att träffa alla vänner och sånt. Kom hem en stund sedan och nu kollar jag på film och redigerar lite bilder. Idag har jag inga spec. planer. Det blir väl att läsa på lite franska och så kanske jag får besök av Anna senare. Imorgon publiserar jag vad jag köpt i Spanien också. Det kommer troligtvis komma två av inläggen.

Staden

De hade en konstutställning på huvudshoppinggatan. 40 olika konstnärer hade fått alla måla en egen get.

Det här var den märkligaste skaen jag såg på resan. Förstår ni hur de hålls sådär? Ifall kommentera gärna.

Huvudgatan i kvällsljus.

Dag 5: Den här dagen tog vi ett tåg till Fuengirola, den sista bilden är därifrån. Där solade och simmade vi, åt god mat och glass. På kvällen var vi sedan på café och ute och gick igen.

Dag 6: Vi var till Malagueta stranden, åt god lunch och njöt av solskenet och det varma vädret. På kvällen var vi ut och gick och när vi satt ocss ner vid en bänk nära ett cafe där ett band spelade började ett gäng med gammla tanter dansa och sedan såg ett annat tant gäng detta och gick och dansade med dem. Så det var en stor kluga med gammla tanter som dansade mitt på gatan. Haha

♥ Iisa

Walking on the streets of Malaga

Dag 3: Jag var med mamma och shoppade på morgondagen och sedan mötte vi min storebror och pappa. Vi var och äta god mat och sedan for vi till stranden igen. Solade, simmade i det sköna vattnet och lyssnade på musik i flera timmar. På kvällen var vi igen till café och gick runt lite på stan.

Dag 4: Dagen började med att hyra cyklar. Vi cyklade till El Palo en strand lite längre bort, Där var det också fint och så var det fina utsikter åt båda hållen av stranden. Vi var och cyklade till stället ni ser på den sista bilden och på kvällen var vi bara ut och gick lite.

MALAGUETA

Här är en del av strandbilderna tagna i Malaga. Jag bestämmde mig för att istället för att beskriva dagarna och sätta bilder till det ( Vilket skulle ha blivit många, långa inlägg) att laga inlägg med ett "tema" och så skriver jag under om dagarna. Bilderna är kanske ändå inte tagna på den/de dagarna jag beskriver, men sätter kanske till en bildbeskrivning i nästa inlägg.

Den sagen vi änlädde räknar jag bara som "anländningsdagen" då vi kom till vår lägenhet och packade upp, vi var också ute och åt den kvällen.

Dag 1: Vi steg upp på morgonen och gick och handlade mat till  marketen nära oss, sedan var vi in och kollade på en katedral och så var vi och så vid picasso museét och så var vi och kollade på den byggnaden där han föddes. Sedan var vi och åt och så var vi till stranden i ett par timmar.

Dag 2: Vackert väder var det idag, varmt och solit. Det var det egentligen varje dag vi var där. Den här dagen var vi till en gammal borg. När man kom högst upp i ett torn var det jättefina utsikter över Malaga. Senare på dagen var vi till stranden igen. På kvällen var vi ut och åt på café.

Beskrivningar av de andra dagarna kommer i nästa inlägg.

Sjukling

Hej! Jag är hemma från Spanien, Vi kom hem redan på måndag eftermiddag. Jag var till bibban med moped och när jag kom hem började jag frysa förfärligt och febern steg jättesnbbt upp till 39 grader, på natten spydde jag också några gånger. Tisdagen gjorde jag egentligen inget jag bara låg på soffan och orkade inte med något. På tisdags kvällen var vi sedan med mamma till sjukhuset och där fick jag dropp och en antibiotikakur.Vi fick också veta att mitt inflamationsvärde var 175 vilket är jättehögt eftersom man normalt ska ha under 10. Idag var jag och pappa till hälsocentralen och kollade inflamationsvärdet igen nu var den 65. Jag har fått nån bakterie av någoting jag ätit eller rört i, i Spanien. Jag är mycket piggare idag och nu har jag gått igenom bilder från resan på datorn.

♥  Iisa

Härliga Hösten

Good Morning

BRICKS

Mellis

mumsmumsmums..

On top of the rocks

Lite mer av  bilderna jag och Lotta tog för en bra stund sedan.

Fiskbensfläta

Är på resa så ni får se på tidinställda inlägg ett tag :)

Black shoes

Här är några bilder på mina nya skor. Köpte dessa förra veckan.

Idag var jag på morgonen till stan med mamma, där fick jag nya vantar, strumpbyxor, byxor och en ny mössa. Måste börja packa snart och så ska jag också damsuga huset. Programmet för kvällen blir bio och sedan ska jag övernatt till Alexandra med Jenni.

♥ Iisa

Handen i fickan fast jag bryr mig

Idag kom den efterlängtade skivan av Veronica i posten. Så nu har jag hört på henne hela kvällen.
  För det första har jag fått mopokort, vilket jag är superglad över, nu är det bara att åka vart som helst när som helst. Idag var jag till skolan som vanligt och efter skolan var Anna hit till mig och sedan var vi och fotograferade lite höstbilder. Klockan 5 var jag redan på gymmet med Jessica och vi var på två pass. Body attack och Body balance. Hade en rolig fredags kväll med Jessica. Idag kollade jag också det nya VampireDiaries avsnittet och hkälp vad bra det var!

♥ Iisa

Allt känns möjligt i min egen fantasi

Jacka - Cubus // Tröja och Ringar - H&M // Shorts - självklippta av gammla jeans // Bälte - Lindex

Hej! Ovanför ser ni vad jag gått runt i idag.
  Gårdagen började med att jag vaknade vid 9 tiden och så var jag med vis och fotade till en kalender vi kommer sälja. Där kom vi överens med Hanna och Alexandra att fara till gymmet. Vi bestämmde oss för att fara på Core och Sha-bam. Hade det riktigt roligt. När jag kom hem hoppade jag i dushen och åt sedan gav jag mig av för att sova över med Lumia och Matilda. Idag har jag inte gjort något spec. Nu lyssnar jag på musik. I mina hörlurar har hela veckoslutet spelat Veronicas nya skiva. Vilken är verkligen super! Imorgon är det skola som gäller, andra planer för morgondagen har jag egentligen inte. Hoppas alla haft ett lyckat veckoslut.

Croissanter

Tyvärr har jag inte hunnit uppdatera så mycket på de senaste dagarna, men jag tänkte gå igenom en del av veckan med er. Onsdag var det skola som vanligt, efter skolan var jag hos Anna och läste på religionsprov och på kvällen var jag på konfirmations information i kyrkan.  I skolan var det då prov som gick ganska bra. Torsdagen gick till att läsa på modersmålsprov, efter skolan var också Anna här och vi började titta på vampire diaries med henne. På kvällen fick vi gäster och mamma hade lagat jättegod mat. På fredag var jag på stan med Matilda. Där köpte jag ny vinterjacka, nya kängor och en spetströja från gina. På kvällen var det fredagsmys med Alexandra, Lotta, Lina, Lycke och Matilda. Vi kollade slutet på sesång fyra av vampire diaries och kollade det första avsnittet av sesång 5! som kom ut idag. Jättebra start på den nya sesången vad jag tycker.

Åt nybakade croissanter med Anna på torsdag, mums så gott. Ett av det godaste som finns!